Apetitul pentru turism cu autocarul, la nivel prepandemic: nu se mai aștepta nimeni la asta
După câțiva ani de pandemie în care românii au evitat aglomerațiile din autocare și au făcut un efort financiar să zboare doar cu avionul peste graniță, lucrurile par să se fi remediat în România.
FlixBus România a publicat un raport legate de obiceiurile turistice ale românilor în 2022, iar lucrurile par să fie cât se poate de optimiste pentru operatorul de transport cu autocarul. Apetitul pentru călătoriile pe rute internaționale a revenit la nivelurile de dinaintea pandemiei. Pentru a facilita această performanță pe meleaguri mioritice, compania a încheiat un parteneriat cu Tabita Tour pentru curse spre Spania, iar anul viitor și-a propus să conecteze România și cu Grecia.
Planurile FlixBus în România
“Restricțiile din 2021 și parțial 2022 au dus inevitabil la o scădere a numărului de pasageri, care s-a translatat, desigur, și în business-ul nostru. Acum vedem o revenire graduală și volume pe care le știam din perioada prepandemie, astfel că anul viitor poate fi în ansamblul său mai bun față de 2019”, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentantul FlixBus România, pentru Profit.ro.
La ora actuală, pe teritoriul României, deși FlixBus are o flotă formată din doar 30 de autocare, oferă curse din aproape 100 de orașe din țara noastră către 18 țări europene. Cele mai multe dintre ele sunt către țările vecine, cu accent pe litoralul bulgăresc, dar și spre Istanbul. În proiect, se află legături cu Grecia, după materializarea unor linii noi către Spania, în urma parteneriatului cu Tabita Tour.
Există inițiative și pentru a facilita mai multă flexibilitate pe rute naționale, călătorii interjudețene. “Sperăm să fie regândit cadrul de reglementare. Licențele actuale de transport interjudețean– valabile inițial până în 2019, dar prelungite – vor expira în vara anului viitor și o nouă prelungire este puțin fezabilă. Modul în care este organizat acum transportul de pasageri limitează posibilitatea companiilor care vor să inoveze în această industrie să pătrundă pe piață și să răspundă nevoilor pasagerilor care își doresc servicii de calitate. În țările vest europene care au renunțat la sistemul prin care un singur transportator opera o anumită rută, în baza unei licențe, toată piața s-a dezvoltat foarte mult, în complementaritate cu alte mijloace de transport, pentru că oamenii au călătorit mai mult având mai multe opțiuni, o rețea intermodală”, a spus Rășoiu.
Ca referință, FlixBus face parte din grupul german FlixMobility, cu o rețea de autocare prezentă în aproape toate țările Europei, în colaborare cu parteneri locali. Operează nu mai puțin de 400.000 de rute zilnice către 2400 de destinații. În Germania și Suedia operează până și transport cu trenul.